Rådgivningstjenester fra Norges Hytteforbund

Norges Hytteforbund har etablert samarbeid med en rekke firmaer som tilbyr spesialisert rådgivning både til våre medlemmer og direkte til oss. I tillegg tilbyr vårt sekretariat direkte råd til medlemmene. Har du spørsmål eller trenger rådgivning, kan du kontakte sekretariatet på telefon 23 27 37 60 eller via e-post: norges@hytteforbund.no.

Her kan du få umiddelbare svar, eller bli satt i kontakt med samarbeidspartnere med spesialkompetanse på ditt saksområde.

Vi tilbyr våre individuelle medlemmer gratis rådgivning innenfor en ramme på 60 minutter per saksforhold, uavhengig av rettsområde. Dette innebærer at tjenesten kan benyttes til både hytterelaterte saker og andre juridiske spørsmål.

For hyttevelforeninger som er tilknyttet Norges Hytteforbund, tilbyr vi tilsvarende rådgivningstjenester innenfor en tidsramme på 60 minutter per saksforhold. Det er foreningen som er part. Individuelle medlemmer av et vel eller en forening som har personlige juridiske spørsmål, anbefales å tegne et eget medlemskap i NHF for tilgang til våre tjenester.

I tillegg har vi en avtale med BDO. Velforeninger, foreninger, sameier og lignende grupper som er medlemmer hos oss, kan benytte BDO for bistand i saker som omfatter klager på kommunale avgifter og gebyrer.

For mer informasjon om våre rådgivere og samarbeidspartnere, se under fanen «Våre samarbeidspartnere». Vær oppmerksom på at ved bruk av disse tjenestene, står Norges Hytteforbund utenfor det økonomiske samarbeidet. Eventuelle økonomiske forpliktelser er direkte mellom medlemmet og den aktuelle aktøren.