Dette er Norges Hytteforbund

Norges Hytteforbund har siden oppstarten i 1971 tatt opp hyttepolitiske saker og fungert som høringsinstans for saker fra myndighetene. Med over 370 velforeninger, samt tusenvis av individuelle medlemmer har vi tyngde i diskusjoner med det offentlige.

Alle våre medlemmer har tilgang til en rekke kontrakts- og vedtektsmaler, råd, sjekklister og veiledninger ved å henvende seg til oss.

Videre har medlemer tilbud om gratis juridisk rådgivning våre et av våre advokatkontorer som hvert år behandler hundrevis av saker.

Medlemsbladet vårt, Hytte & Fritid utgis 3 ganger i året, og sendes til alle våre individuelle medlemmer samt kontaktpersonen i vel og foreninger. Bladet inneholder nyheter, hyttepolitiske saker, medlemsartikler og annet hyttestoff av allmenn interesse. Har du forslag til saker vi bør ha med i neste utgave, vil vi gjerne at du gir oss beskjed her.

Vi har laget en digital brosjyre som forteller litt om Norges Hytteforbund. Brosjyren kan du lese HER

Gjennom bladet og nettsiden ønsker vi å formidle informasjon til våre medlemmer rundt om i landet.

Du finner oss også på Facebook, hvor vi deler relevante hyttesaker samt følger opp spørsmål som kommer inn. Vi ønsker å ha dialog med hytteeierne og prøver å besvare så raskt som mulig.

Norges Hytteforbund tilbyr to typer medlemskap:

Individuelle medlemmer

Medlemskap for Vel-/Hytteeierforeninger

Forskjellen er at som individuelt medlem har du tilgang på våre rådgivningstjenester tilpasset akkurat din sak og ditt behov. For vel, er rådgivningstjenestene tilpasset behovet velet har på et mer overordnet nivå. Mange av våre medlemmer er derfor både individuelt medlem og medlem gjennom et vel.