Vegkart for samarbeid mellom fritidsboligeier og vertskommunene

Har din Hytteforening systematisk kontakt med sin vertskommune? Hvis ikke, oppfordrer Norges Hytteforbund sine Hyttevelforeninger å søke å etablere et kommunikasjonsforhold med kommunen slik at hytteeierne kan bli hørt i saker som angår dem.

Norges Hytteforbund har laget forslag til retningslinjer for slikt samarbeid mellom Hytteforeningene og vertskommunen. Vi kaller det VEGKART. Vi oppfordrer de velforeninger som er medlem i NHF å ta kontakt med sin kommune og foreslå en mer systematisk kommunikasjon mellom eiere av fritidsboliger og vertskommunen. Kommunikasjon og samarbeid kan foregå på basis av det VEGKART vi her legger frem. Det er viktig å understreke at VEGKARTET er et forslag. De enkelte velforeninger og den enkelte kommune står selvsagt helt fritt til å gjøre de justeringer, som det blir gjensidig enighet om. Forhåpentligvis kan VEGKARTET da hjelpe til å skape en plattform for samarbeid med kommunen. Lykke til!

Last ned vegkartet her.