[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Personvernerklæring for Norges Hytteforbund

Norges Hytteforbund respekterer ditt personvern og retten til å ha kontroll over dine personopplysninger. Vi vil derfor sørge for at vår bruk av dine personopplysninger er i samsvar med gjeldende personvernregler, og vi vil beskytte de på en så sikker måte som mulig. Norges Hytteforbund er behandlingsansvarlig og vil sørge for at behandling av personopplysninger skjer ifølge gjeldene lovgivning.

Rammer for behandling av personopplysninger

Norges Hytteforbund behandler personopplysninger innenfor rammene av gjeldende lovverk og denne personvernerklæringen. Personopplysninger hentes inn når det er nødvendig for at vi skal kunne utføre Hytteforbundets oppgaver, eller hvis du på annen måte gir personopplysninger til oss.

Personopplysninger er opplysninger som direkte eller indirekte kan knyttes til deg som enkeltperson. På våre medlemmer behandler vi: navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og hyttekommune.

Formål med lagring og behandling av personopplysninger

Personopplysninger lagres og behandles først og fremst for å administrere medlemskapet, som innkreving av årskontingent og utsendelse av medlemsblad. Vi behandler også personopplysninger i tilfeller hvor du har samtykket f.eks. ved innlogging på vår hjemmeside. Vi vil aldri utlevere våre medlemsopplysninger til kommersielle formål og for å benytte våre medlemsfordeler, må du selv ta kontakt med leverandøren.

Innsyn, retting og sletting

Du har rett til innsyn i dine personopplysninger.

Ta kontakt med Norges Hytteforbund, norges@hytteforbund.no, så kan vi sende deg dine data. Du kan kreve å få rettet om noe skulle være feil.

Dersom du ønsker det kan vi også slette dine personopplysninger.

Oppbevaring av personopplysninger

Vi oppbevarer personopplysninger etter god praksis innenfor EU/EØS etter gjeldende lovverk. (GDPR-forskriften).

Google Analytics

Formål: Samler informasjon om hvordan besøkende bruker nettsiden. Vi benytter denne informasjonen for å lage rapporter og videre for å forbedre nettsiden.

Informasjonskapsel-navn: _unam, _utma, _utmb, _utmc, _utmt, _utmz, _ga, gat.

Les mer om de ulike og deres funksjon hos Google.

Konto på nettsiden

Hvis du har en konto og logger deg inn på dette nettstedet, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din støtter bruk av dette. Denne informasjonskapselen innholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.

Krysser du av for «Husk meg», vil innloggingsinformasjonen oppbevares i to uker.

Redigerer eller publiserer du en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel lagres i nettleseren. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, kun ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.

Innebygd innhold fra andre nettsteder

Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Norges Hytteforbund etterstreber til enhver tid å følge gjeldende regelverk for personvern.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]