feb

Vi effektiviserer juridiske henvendelser

For at våre private medlemmer og velforeninger skal få mest - og best mulig juridisk bistand innenfor den tidskvote som er inkludert i medlemskapet, må alle sende inn email eller brev om sin sak/sine spørsmål. Husk å legge ved skriftlige avtaler og dokumenter som relevante for saken.

Ved denne fremgangsmåten får administrasjonen sjekket medlemsstatus og logget saken.  Når saken deretter sendes vår jurist, kan han bruke den tidskvote som er inkludert i medlemskapet til mest mulig å jobbe med de juridiske spørsmålene, og unngår å bruke dyrbar tid på mailkorrespondanse eller telefonsamtaler frem og tilbake for å få sakens grunnleggende fakta frem i lyset.   Dermed får du og din velforening mest mulig ut av vår hjelpetjeneste.

Norges Hytteforbund har selvsagt taushetsplikt om alle opplysninger som legges frem for oss i slike saker.

Samtidig vil vi minne om at vår hjelpetjeneste av naturlige årsaker er reservert for medlemmer som har betalt sin årskontingent. Individuelle medlemmer har inkludert i den årlige medlemskontingent 30 minutter for personlige forhold, og Hyttevelforeninger har 1 times juridisk hjelp som knytter seg til saker for vedkommende hyttevel. Husk å oppgi din kontaktinformasjon.

I tillegg til vår juridiske hjelpetjeneste stiller våre spesialister i styret opp ved å bistå våre medlemmer med rådgivning eller besvare andre hytterelevante spørsmål. Det kan derfor skje at du derfor først vil høre fra dem, men dette reduserer ikke din medlemskvote for senere juridisk hjelp.

Kontaktperson er Heidi Nesttun Sunde, email: norges@hytteforbund.no  eller skriv inn saken/spørsmålet ditt på denne lenken, eller pr. brev til Norges Hytteforbund, Øvre Slottsgt. 11, 0157 Oslo