sep

Turorientering - en populær aktivitet

Et av våre medlemsforeninger har i sommer har i samarbeide med en lokal orienteringsklubb laget et orienteringsopplegg som har vist seg bli meget populært. Som kjent er vi rammet av en pandemi som setter store begrensninger for utenlandsreiser. Dermed har svært mange familier benyttet sommeren til å feriere i eget land og distrikt. Kanskje kan dette være noe å tenke på for andre destinasjoner også?

Les hva Elgåsen, Aksjøen og Kuåsen velforening fikk til på noen måneders planlegging:

Etter en del planlegging kan EAK Vel og Ringsaker O-klubb ønske velkommen til ny og spennende aktivitet i form av turorientering på Aksjøen sommeren 2020. Medlemmer av EAK Vel får et kart gratis.

Kartene kan hentes i postkassa ved velkoia. Husk å notere ditt navn på lista som ligger i samme kasse. Ønsker du flere kart kan du kjøpes hos KIWI Sjusjøen og Sport1 Sjusjøen. Ekstra kart koster kr 50 og betales via Via Vipps til ROK. Vi har lagt vekt på å sette poster slik at tilbudet favner flest mulig. Postene har ulik vanskelighetsgrad og noen ligger tilgjengelig fra vei og sti. Enkelte poster er mer krever å finne.

Når vi startet dette prosjektet vår tanke at tilbudet skulle favne bredt alle aldersgrenser.

Når du har funnet og registrert minst 10 (eller var det 15) poster er du automatisk med i trekning av en «forundringspakke» fra KIWI Sjusjøen. Vi trekker ut 5 premier og vinnerne blir kontaktet.