Statnett subber inn penger og det er deg og meg som betaler. Hvor lenge må vi leve med ekstreme strømpriser? Det er på tide at Statnett overstyres.
jul

Ministeren går hyttefolket i mot!

I beste sendetid sier Terje Aasland, Olje- og energiminister at hytter ikke inngår som en del av husholdningen og at det er grunn for at fritidsboliger ikke mottar strømstøtte. Det må da være årets skivebom! Han har ikke fått med seg at fritidsboligen er familiens viktige samlingspunkt. Vi snakker om 425.000 fritidsboliger.
Lørdag 30 juli snakket vi om strømprisene på TV2 Nyhetene kl 21:00, se link under (ca 6,30 min ut i programmet). Norges Hytteforbund har samme oppfatning som tidligere og mener at om vi nå skal ha strømstøtte som egentlig er tilbakebetaling grunnet overfakturering) bør støtten fordelens slik at opp til 5000 kwh er inkludert i fritidsboligens forbruk .

Dessverre har Terje Aasland som er Olje- og energiminister foreløpig ingen planer om å endre på regelverket.

Se mer på TV2, Nyheter kl. 21:00