jun

Beredskapslager, en kort spørreundersøkelse

Norges Hytteforbund er invitert til møte hos Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) og derfor fant vi tiden inne til å lage en kort undersøkelse for å kartlegge hvor mange av våre medlemmer som kan klare seg noen dager uten strøm, vann og åpne butikker. Rett og slett være sjølberget. Undersøkelsen er sendt ut via e-post/sms og link til selve undersøkelsen.
Tekst fra undersøkelsen følger her;

Norges Hytteforbund (NHF) ønsker denne gang å kartlegge om/hvordan du som hytteeier har fulgt rådene gitt av myndighetene. Undersøkelsen er sendt personlige medlemmer.

"Det er i som kjent ca. 450 000 fritidsboliger i Norge, hvorav ca. 350 000 av disse har innlagt strøm. I tillegg er det ca. 35 000 boliger som benyttes som fritidsboliger.  NHF har i lang tid vært opptatt av fritidsboligenes plass i den norske samfunnsmodellen

Krigsutflyttingsforskriften fra 1980 (revidert 2021) )gir regjeringen via Direktoratet for Sivilt Beredskap (DSB) myndighet til å påby krigsutflytting av sivilbefolkning under spesifiserte forhold. I vår undersøkelse ønsker vi å kartlegge hvor mange familier som kan klare seg en uke uten strøm og tilgang på livsviktige forsyninger.